when a man's knowledge is not in order
the more of it has the greater will be
his confusion...

Friday, January 30, 2009

Saya kah itu...

Saya kah insan yang keliru itu...

hahahahaha....keliru...memang keliru...
sedih...memang sedih...

dalam hati rasa keliru...dalam hati rasa sedih...

kenapa manusia diberikan perasaan? sedih itu rasa...keliru itu pun rasa juga...
rasa yang pelbagai atau rasa yang dipelbagaikan...oleh kita yang bernama manusia...

sesaat kita boleh bertukar rasa...sesaat perasaan boleh berubah-ubah...
tapi rasa atau perasaan ini juga boleh duduk dalam hati dalam keadaan yang lebih lama dari sesaat...jadi dimana letak, masa dalam rasa atau perasaan ni...

hidup satu percaturan, berani kah kita dalam percaturan atau bijak kah kita dalam percaturan itu...tepuk dada tanyalah minda, tepuk hati tanyalah kekuatan.....

berkata seorang yang dikenali semasa tahun 1998 dulu...

" Life is like a chess, If you don't make a move...
You'll loose the game..."

tapi kalau kita tak pandai main catur, bagaimana pula...adakah kita akan terus kalah dalam kehidupan?

sayakah yang keliru itu???........................

______________________________________________________________

sometime we're too dominan in seeing things
we only see what we want to see
n we forget the most important things


5 comments:

....budak id.... said...
This comment has been removed by the author.
....budak id.... said...

arr® here...
x yah keliru... x yah susah hati... bf ar salu tanye (bila ar keliru)"pe kata hati..?? duduk diam2, & tanye hati.. pe kata hati...??" huhuhuh... kekadang tu..., bleh pkai jugak ckp dia tu... huhuhu... k.wani try la wat... hihihihi...


"there is no way to hide.. face it or leave it..."

wanupeh said...

hehehehe...

biasa la ar...saja jee...jawapannya dah lama ada...cuma biasa la...kita ni, bila hati ni byk cakap...tu yg kita rasa cam was2...keliru2...

tapi last2...hati jugak yg kita ikut kan....

Salbie S said...

Salam singgah dan kenal ya

Salbie S said...

Kat sini takde chatbox ek?


Designed by Blog Need Money